Jak dbać o jelita?

Zagadka – co to jest?

 

 Ma ponad 4 metry długości i ponad 5 metrów szerokości…zag

Jakieś egzotyczne zwierzę? Zimno.. Wąż boa? Jeszcze zimniej. Autostrada A4? Mrozi!!! No dobra, nie będę Was trzymać w tajemnicy.

To jelito!

Najbardziej fascynujący organ ludzkiego ciała! Pełni rolę łącznika pomiędzy środowiskiem zewnętrznym a wewnętrznym organizmu. To właśnie dzięki niemu energia zawarta w pożywieniu zamienia się w energię życiową niezbędną do prawidłowego funkcjonowania!

 

Jelito – najważniejsze funkcje 

  • odpowiada za trawienie makroskładników – białka, węglowodanów oraz tłuszczów
  • produkuje niektóre witaminy (biotyna, witamina K)
  • buduje odporność organizmu
  • panuje nad prawidłowym rytmem wypróżnień
  • produkuje hormony, m.in. serotoninę oraz noradrenalinę

Niestety tryb naszego życia, a zwłaszcza niezdrowa dieta zaburza jego pracę. W konsekwencji czego w naszym ciele powstaje stan zapalany, który może doprowadzić do rozwoju wielu poważnych chorób:

  • atopowego zapalenia skóry
  • Hashimoto
  • niedoczynności tarczycy
  • zespołu metabolicznego

a nawet depresji! Coraz więcej mówi się na temat zależności między zaburzeniami psychicznymi a chorobami jelit. Najnowsze badania naukowe wykazały, że większość pacjentów cierpiących na zaburzenia lękowe zmaga się również z jakimiś dolegliwościami ze strony układu pokarmowego.

Jak dbać o jelita? 

Tak jak już zdążyłam wspomnieć, jelita nie lubię żywności wysokoprzetworzonej, czyli przede wszystkim słodyczy i fastfoodów. Gardzą również używkami. Natomiast doskonale tolerują świeże warzywa i owoce, fermentowane produkty mleczne oraz kiszonki. Istotną rolę w ich funkcjonowaniu odgrywają również probiotyki.

Probiotyki 

Pożyteczne mikroorganizmy, które wspomagają prawidłowe funkcjonowanie jelit. Dostępne w postaci syropów, drażetek lub tabletek. Sprzedawane bez recepty, zalecane przez gastrologów. Ich wpływ na pracę jelit jest nieoceniony!

  • usprawniają trawienie
  • reguluję perystaltykę
  • wzmacniają odporność
  • zapobiegają wzdęciom, zaparciom, biegunkom oraz wielu innym nieprzyjemnym dolegliwościom
  • zwiększają wchłanialność witamin i minerałów
  • redukują stany zapalne

Jeśli chcesz cieszyć się długim i dobrym zdrowiem, powinnaś włączyć je do swojej diety.

Który probiotyk wybrać? pro

Najczęściej zalecanymi probiotykami są bakterie ze szczepu Bacillus coagulans, które znajdziemy m.in. w tabletkach Probiox Plus. To preparat najnowszej generacji, którego formuła została opracowana  przy użyciu zaawansowanych technologii.  Co zresztą znajduje odzwierciedlenie w jego działaniu. W przeciwieństwie do konkurencyjnych preparatów, tabletka Probiox Plus przylega bezpośrednio do ścianek jelit, chroniąc je przed procesami gnilnymi oraz chorobotwórczymi. Zakwasza również ich środowisko, zapobiegając tym samym rozwojowi bakterii.

Co jeszcze możesz zrobić dla swoich jelit? 

  • regularnie uprawiać sport
  • dokładnie i powoli przeżuwać jedzenie
  • pić co najmniej 2 litry wody dziennie
  • prowadzić spokojny tryb życia – unikać stresu

 

Comments 1

  • Słyszałam, że jelita to nasz drugi mózg i uważam, że sporo w tym prawdy… Weźmy np. taką sytuację…. Ważny egzamin – nie wiem jak Wy, ale ja zaraz mam biegunki na tle nerwowym… A co do probiotyków. Myślałam, że można je brać tylko przy antybiotykach, ale teraz coraz więcej osób przyjmuje je po prostu dla zdrowie. Chętnie przetestuje Probiox Plus. Jestem bardzo ciekawa, jak zadziała na mój organizm.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *