Bezsenność, zaburzenia snu – jak sobie z nimi radzić?

Kolejna nieprzespana noc. Twoja twarz jest opuchnięta, nogi ciężkie i obolałe. Masz wrażenie, że są zrobione z ołowiu. Głowa odmawia posłuszeństwa. Wykonanie nawet najprostszych działań sprawia Ci trudność. A dzień dopiero się zaczął. Osiem godzin pracy przed Tobą, a później powrót do domu w którym nie czeka na Ciebie ciepłe łóżeczko, a obowiązki. Dom, dzieci, mąż.

Dzisiejszy wpis jest przeznaczony dla osób, które podobnie jak ja cierpią na bezsenność, jaki i również dla wszystkich którzy po prostu chcieliby poprawić komfort snu. W pierwszej części postaram się pokrótce przedstawić problem zaburzeń snu, a w drugiej podpowiem jak z nimi walczyć. Śmiało mogę napisać, że jestem w tym specjalistką. Próbowałam liczenia owiec, picia melisy przed snem…. Ale o tym później. 🙂

ins

Bezsenność 

Najnowsze badania sondażowe pokazują, że na bezsenność cierpi ponad 45% populacji. Większość lekceważy ten problem. Po pomoc zgłasza się dopiero, gdy z powodu braku odpowiedniej ilości snu zaczyna mieć problemy w pracy czy w szkole. Już po dobie bez snu słabnie refleks, szwankuje pamięć, trudno podjąć racjonalna decyzję. W badaniu sprzed kilkunastu lat panowie, których poproszono o zastąpienie snu nocną imprezą, już w drugiej dobie rozmawiali z kolegami,  o których istnieniu wiedzieli tylko oni. 😉

Bezsenność przyczyny 

Nie każdy ból głowy to migrena. Podobnie jest z bezsennością. Mówimy o niej dopiero wtedy, gdy problemy ze snem trwają dłużej niż 3 tygodnie. Przyczyny tego schorzenia mogą być naprawdę różne.

  • Somatyczne – ból głowy, pleców, cukrzyca, nadczynność tarczycy, reumatoidalne zapalenie stawów, choroby płuc czy nerek.
  • Psychologiczne – depresja, nadmiar stresu, nerwica.
  • Zaburzenia rytmu około dobowego – praca na zmiany, imprezowy styl życia, spędzanie dużej ilości czasu przed komputerem/ telewizorem lub smartfonem.
  • Inne – nadużywanie kofeiny lub środków psychoaktywnych, drzemki w ciągu dnia.

Bezsenność diagnostyka

Skoro bezsenność to choroba wypadałoby się wybrać do lekarza. Pytanie brzmi: do jakiego? Internisty, psychologa, a może psychiatry? Zanim wybierzesz specjalistę, wypełnij proszę poniższy kwestionariusz, dzięki któremu dowiesz się czy rzeczywiście masz się czym martwić.

  • Jak często miewasz trudności z zasypianiem?
  • Czy budzisz się w nocy?
  • Czy po przebudzeniu czujesz się zmęczona?
  • Czy nieprzespana noc wpływa na Twoją wydajność w ciągu dnia? Problemy z koncentracją, pogorszenie pamięci

Jeżeli odpowiedziałaś twierdząco na przynajmniej dwa pytania to znaczy, że problem bezsenności jest Ci bardzo bliski. Powinnaś zacząć z nim walczyć. Sen odgrywa bardzo ważną rolę w życiu człowieka!

  • zmniejsza napięcie fizyczne i psychiczne
  • dodaje energii
  • poprawia samopoczucie
  • regeneruje organizm

 Sposoby na bezsenność 

W powyższym akapicie chciałabym poruszyć jedną bardzo ważną kwestię. Mam na myśli higienę snu. Jest to zbiór czynności oraz zasad dzięki którym jesteśmy w stanie wpłynąć na jego jakość. W dalszej części tekstu znajdziesz najważniejsze zalecenia.

  • Nie ucinaj sobie drzemek w ciągu dnia
  • Usuń zegarek z pola widzenia
  • Nie śpij na siłę
  • Wybierz się na trening późnym popołudniem i daj sobie porządny wycisk
  • Nie pij mocnej kawy i herbaty
  • Prowadź zdrowy tryb życia
  • Kładź się i wstawaj o tej samej porze
  • Ostatni posiłek zjedz na 3 godziny przed snem
  • Unikaj silnego światła przed snem oraz korzystania z komputera/smartfona
  • Śpij w chłodnym i dobrze wywietrzonym pomieszczeniu

Jeśli pomimo przestrzegania powyższych zasad dalej masz problemy ze snem, musisz sięgnąć po „cięższe działa”. Udać się do specjalisty lub odwiedzić aptekę.

Leki na bezsenność

W związku z tym, że bezsenność jest problemem społecznym w aptekach nie brakuje leków na bezsenność. Najczęściej przepisywane są benzodiazepiny kojarzone głównie z działaniem uspokajającym, przeciwdrgawkowym oraz przeciwlękowym, a przy okazji usypiającym. Choć są skuteczne w działaniu, mają jedną zasadniczą wadę. Uzależniają! A dodatkowo:

  • mogą wywoływać takie dolegliwości jak: ból głowy, nudności, wymioty, podwójne widzenie
  • powodują problemy z pamięcią i koncentracją
  • obniżają koordynację ruchową, zwiększając tym samym ryzyko upadków i złamań
  • obniżają ciśnienie krwi
  • mogą przyczyniać się do społecznej izolacji

Leki na bezsenność alternatywa

Doskonałą alternatywą dla leków mogą okazać się tabletki na bezsenność sprzedawane bez recepty. W składzie większości z nich znajdziemy naturalne ekstrakty roślinne. W związku z czym ryzyko wystąpienia skutków ubocznych zostaje zminimalizowane do minimum.

Tabletki na bezsenność – które wybrać? 

Preparatem godnym polecenia jest Melatolin Plus. Jak sama nazwa wskazuje, w jego składzie znajdziemy melatoninę – czyli najprościej mówiąc hormon snu. Aczkolwiek nie tylko. Stanowi kompozycję wyselekcjonowanych substancji aktywnych polecanych przez specjalistów z Poradni Zaburzeń Snu.

melMelatolin Plus skład 

  • Melatonina – synchronizuje pracę tzw. wewnętrznego zegara biologicznego. Ułatwia zasypianie oraz poranne wstawianie. Zmniejsza ilość przebudzeń w ciągu nocy.
  • Melisa lekarska – odpręża, poprawia nastrój, ułatwia zasypianie.
  • L-tryptofan – aminokwas niezbędny do prawidłowego funkcjonowania organizmu, zaliczany do grupy egzogennych, czyli takich których nie jesteśmy w stanie samodzielnie wyprodukować. Usprawnia prace układu nerwowego,  chroni przed depresją.
  • Ashwagandha – działa uspokajająco. Pozwala się zrelaksować przed snem.
  • Szyszki chmielu – ułatwia zasypianie, pomaga utrzymać zdrowy sen.
  • Kwiat szafranu – koi nerwy, działa antydepresyjnie.
  • L-teanina – w znaczący sposób poprawia jakość snu.
  • Kwas gamma –  trzyma pieczę nad prawidłową pracą układu nerwowego.
  • Witamina B6 – niezbędna do zachowania prawidłowych funkcji psychologicznych oraz higieny snu.

Melatolin Plus działanie

Wszechstronny skład przekłada się na działanie preparatu. Melatolin Plus jest absolutnym dominatorem w swojej kategorii. Ciężko mu dorównać. Powyższy fakt potwierdza grono zadowolonych klientów, którzy chętnie dzielą się opiniami na temat opisywanego w dzisiejszym wpisie środka.

Melatolin Plus opinie

„Tabletki Melatolin Plus kupiłam przez przypadek. Po prostu, przetestowałam środki sprzedawane w aptece, nie widziałam rezultatów więc zaczęłam szukać w Internecie. Nie zawiodłam się. Efekty przyszły szybciej niż się tego spodziewałam. Pojawiły się już pierwszego dnia kuracji. Obudziłam się pełna energii i wypoczęta. Z czasem zaczęłam przesypiać całe noce. W końcu  funkcjonuje jak normalny człowiek, a nie jak zombie!!! Jestem bardziej skoncentrowana i efektywna w pracy. Mam również mniejsze sińce pod oczami – ta informacja z pewnością zainteresuje wszystkie panie. 😛 „

Melatolin Plus gdzie kupić?

Jeżeli właśnie zaczęłaś ubierać buty, zdejmij je. Tabletki Melatolin Plus kupisz bez wychodzenia z domu. Kurier dostarczy je wprost do Twoich drzwi. Zanim jednak to zrobisz, musisz wejść na oficjalną stronę producenta: klik i dokonać zamówienia. Nie jesteś pewien czy Melatolin Plus spełni Twoje oczekiwania? Skorzystaj ze zniżki i zamów preparat z 20% rabatem! 

teraz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *